S t y l e Corner

S t y l e Corner = Stílusról, stílusosan. Részletesen írok körül olyan témákat, melyek véleményem szerint Magyarországon még nem túl felkapottak. A S t y l e Corner megvalósításával egy régi álmom vált valóra, a számomra legkedvesebb két témával foglalkozhatom, azaz a divat világával és az írással. Bízom benne, hogy a blog-rengetegben sikerül olyan bejegyzéseket közölnöm, melyek informatívak és élvezetesek számotokra. Jó szórakozást kívánok!

Utolsó kommentek

Friss topikok

Blythe - DivatBaba kultusz - I.rész

2011.01.02. 06:18 ugrifüles

 

Blythe
Óriási kultuszát éli a kissé manga fejű, nagy szemű blythe öltöztetős baba, amely már koránt sem kislányok játékszere. A divat iránt érdeklődő nők, lányok körében igen népszerű játék sikerét a számtalan kiegészítőnek, variálhatóságának köszönheti.
Számomra ez kicsit olyan, mint amikor egy facebook profilunk esetében használjuk a BuddyPoke alkalmazást és elkészítjük saját magunk „rajzfilmes” verzióját, hatalmas fejjel és nagy szemekkel, design ruhatárral. Egészen más mint a tökéletes alakjáról, rózsaszín cukormázas világáról ismert Barbie.
 
Blythe születése
Menjünk vissza egy kicsit az időben Blythe születéséhez
Születése  a már megszünt amerikai Kenner cég  és Allison Katzman nevéhez kötődik.
Az 1947-ben alapított játékgyár amely többek között a 70-es években a Star wars figurák forgalmazási jogaival is rendelkezett de hasonlóképpen nevükhöz köthetőek a Batman, Superman figurák is. A cég 1972-ben dobta piacra a Blythe babát. A baba túlméretezett fejét ijesztőnek találták a gyerekek számára és ezért ugyanebben az évben be is fejezték forgalmazásukat. Bár kereskedelembe egy évig sem volt elérhető, ellenére azonban a baba egy igazi rajongó "Blythe doll"-tulajdonossal büszkélkedhetett és kettőjük története, életútja örökre összekapcsolódott.
Gina Garan tinédzserként beleszeretett ezekbe a különleges babákba és az évek során közel 200 darabra emelte eredeti babái számát.
 
NeoBlythe
Gina az első időkben fotózási technikája csiszolásához használta a babákat.
(Érdekesség, hogy amikor Gina a Kenner céget megvásároló Hasbro engedélyét kérte a baba felhasználásához képeihez, a Hasbro valójában nem volt tisztában azzal a ténnyel, hogy a Blythe baba jogaival is rendelkezik.)
Ezt követően a baba szintén Ginának köszönhetően a felkelő nap országában, Japánban szerzett ismertséget. Gina Junko Wong-nak mutatta be a Blythe babákat és ennek a találkozásnak, közös munkának lett az eredménye egy hihetetlenül sikeres reklámkampány  a Parco áruházlánc számára. A történet azonban még itt nem ért véget szerencsére.
 
A baba Gina színész férjének Asa Somers különös ötleteként, egy hógömbben hódította meg a női szíveket. Így indult igazán útjára a Blythe 21. századi karrierje.
 
Divatikon születik
A Takara Japán játékgyár gyártásának eredményeként egy kissé szürreális, csodálatos, „globális reneszánsz” baba született. Az évente hat reprodukció piacra dobását türelmetlenül várták a gyűjtők. A növekvő népszerűség az online piacokon árult babák árainak duplázódását generálta.

Remek marketing fogásként a babához Japánban egy fantasztikus divatbemutató is kapcsolódott a „Blythe Charity Fashion Show”. A világ leghíresebb, vezető tervezői kreációinak mini változatát viselték a babák.
A Blythe baba olyan álom kollekciókat viselt, ami minden nő vágya, a tervezők között volt a teljesség igénye nélkül John Galliano, Prada, Gucci, Vivienne Westwood, Issey Miyake, Versace, Sonia Rykiel stb. Biztosan állíthatjuk, hogy a baba pozícionálása tökéletes volt, hiszen a világon talán Japánban élnek a legnagyobb divat-fanatikusok és a baba manga-jellegű feje, óriási panda-szemei egyértelműen belopta magát a szigetország lakói szívébe.
 
"This is Blythe"
A történet folytatása még mindig Gina nevéhez fűződik. Gina továbbra is cosmopolita életet élt. Költözése alkalmával új apartmanjában egy tükörreflexes fényképezőgépet talált. Bár fotós képesítéssel nem rendelkezett de ennek ellére óriási lelkesedéssel kezdett fotókat készíteni kedvenc babáiról. A kísérlet eredménye lett a 2000-ben kiadott, több száz fotót tartalmazó könyv a „This Is Blythe” (Chronicle Books, 2000) közel 100.000 példányban kelt el és továbbra is nyomtatásban van, újra és újra kiadják.
 
De ha ez még nem lenne elég, Gina fotókiállítása beutazza a világot, Tokió, London, Melbourne, Szöul, Nottingham, Los Angeles, New York, Santa Fe és még számos nagyvárost. Gina és munkái a The New York Times, Wear Daily , People, The Times hasábjain kerülnek publikálásra. Munkásságára a TV is felfigyelt. A Blythe iránti szeretetéről  a VH1 csatorna külön kiadásában adott interjút,  „I love the 70s” címet viselő műsor keretén belül. Állandó kiállításai mellett újabb  és újabb könyveket adott ki. (Blythe stílus, Blythe a szépség címen)
 
Bendel's girls
 
Gina Garan részt vett az új Blythe babák tervezésében, kialakításában. A Bendel’s lányok is neki köszönhetik születésüket, különlegességüket az adja, hogy  kizárólag karácsonykor New Yorkban az ötödik sugárúton található Henry Bendel áruházban kaphatóak.
A limitált széria egy régi, bevált ötlet, minél nehezebben elérhető egy termék, annál inkább fokozza a megszerzése iránti vágyat.
 
A Blythe története itt még koránt sem ért véget, hiszen fotózása rajongói körében egyre népszerűbb és divatőrültek a babának köszönhetően egyrészt kiélhetik vásárlási lázukat, másrészt újraélhetik gyermekkorukat és babázhatnak.
tk

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://stylecorner.blog.hu/api/trackback/id/tr612553501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hegemony77 2012.05.30. 17:17:11

Jó cikk! Nekem is van egy Blythe babám és készítek neki ruhákat is ;)
süti beállítások módosítása